Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.09.2015 15:00 - За духовете и ... въображението?
Автор: darkshady Категория: Лични дневници   
Прочетен: 273 Коментари: 0 Гласове:
0



 Чувал съм и съм чел за какви ли не истории за духове, призраци и като цяло за създанията на мрака и ноща. Кои от тях истина, кои не - аз не зная. Да си призная откровено аз лично не вярвам в паранормалното. Аз смея да твърдя, че съм човек на науката и това в което вярвам е науката и еволюцията.
Мнението ми за духовете се състой във вярата ми в Генетиката! Може да ви звучи налудничево в началото, но се надявам в края да вникнете в гледната ми точка.
Още от самото начало хората са се страхували от тъмнината... и то със право! Да се върнем във времето на правобитните хора. За тях тъмнината била зло. В нея са се криели и дебнели страховити животни, които представляват опасност за тях и за племената им. Единственото спасение за тях било пещерите и огънят. Разбираемо е защо са се страхували от тъмното... разполагайки единствено с огън те не могат да направят кой знае какво без ясна видимост, а без видимост и на открито в тъмното - те са били лесна плячка, предвид че повечето хищници се приспособяват към тъмното.
Генетиката е нещо много готино нещо. И в ден днешен на нас в гените ни са заложени много неща още от правобитните хора. Запитвали ли сте се защо когато се чувстваме застрашени дланите ни се потят? Това е защитен механизъм на тялото ни породен в момент на опасност, когато съблезъб тигър, мечка или каквото и да е, ни подгони да можем да се покатерим по дърветата и да избягаме (потните и лепкави длани указват повече триене върху дървото и катеренето става по-лесно). Та идеята ми е такава, че вярата ни в духовете всъщност се дължи на генетично вродения ни страх от тъмното. Мозъкът ни изкуствено си въобразява, че там има нещо страшно (а какво по-страшно от необяснимото?) с цел да се самозапази, защото кой знае какво има там в тъмното?! Е със сигурност няма съблезъби тигри или мечки под леглото или в кухнята, а правобитният ни страх от тъмното към неизвестното и осъвременен от страшните истории за паранормалното и необяснимото. Кой знае, след време параноичното ни мислене може да се страхува от извънземните в тъмното например...
Стъпките и шумовере който чувате са само плод на нашето въображение. Ако вярваш в духове и паранормално, то за теб несъмнено те ще съществуват. Аз вярвам в науката и за мен това не са стъпки, а течение, насекоми, химични реакции и тем подобни. Но пък всеки има право на собствено мнение и уважавам това, независимо дали то съвпада с моето. 
Това беше от мен за темата. Очаквайте още интересни теми ако има интерес от вас.  



Гласувай:
0


Вълнообразно



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: darkshady
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4599
Постинги: 1
Коментари: 0
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930